Автор Наталя Лазарева, Наталя Неділько
Опубликовано в Deutsche Welle (DW)

Чи може крем прибрати зморшки? Яка зубна паста забезпечить голлівудську посмішку? Відповіді на ці питання знаходять у Вищій школі Оствеcтфален-Ліппе. Вона пропонує унікальну програму.

Зубна паста, мило, шампунь, крем для обличчя… Це не асортимент косметичного відділу, а лише невелика частина того арсеналу засобів, які можна знайти у кожного на полиці. Красу і чистоту сьогодні продають грамами й літрами, оптом і вроздріб. Однак перш ніж креми і гелі в привабливих баночках потраплять на полиці магазинів, над ними ще мають як слід попрацювати технологи.

Бакалаврат – не курси макіяжу

У Вищій школі Оствестфален-Ліппе (Hochschule Ostwestfalen-Lippe) в місті Лемго упродовж 27 років з успіхом готують фахівців у галузі виготовлення косметики й товарів побутової хімії.

“У нас технічна спеціальність, а не курси макіяжу, – наголошує професор Томас Гассенмайер. – Ми вивчаємо властивості продукту, його хімічний склад, дивимося, які елементи необхідно з’єднати, щоб у результаті отримати ефективний та якісний засіб”.

Але до творчості в обладнаній для експериментів лабораторії студентів допускають не відразу. Спочатку їм належить освоїти цілий ряд загальноосвітніх та спеціальних дисциплін. Серед них – органічна хімія, фізіологія та анатомія шкіри, мікробіологія, технологія виробництва косметики і право. Навчання триває шість семестрів, викладання відбувається переважно німецькою мовою. Після завершення курсу студенти проходять практику, захищають дипломну роботу і здобувають заслужений ступінь бакалавра.

Програм з ідентичною спеціалізацією в інших німецьких вищих навчальних закладах немає. Однак технологія виготовлення косметичних засобів як частина курсу присутня у Вищій школі Нижнього Рейну (Hochschule Niederrhein), у Вищій школі Нойбранденбург (Hochschule Neubrandenburg), а також в Гамбурзькому університеті (Universität Hamburg).

Косметика – жіноча справа?

Щороку на спеціальність “Технологія виробництва косметики і товарів побутової хімії” (Technologie der Kosmetika und Waschmittel) в Оствестфален-Ліппе вступають близько 25-30 осіб. “У маленькій групі можна набагато продуктивніше працювати, проводити семінари і лабораторні заняття”, – пояснює професор Томас Гассенмайер. На навчання сюди приїздять з різних куточків світу: з країн Східної Європи, Азії, Африки і Латинської Америки. Переважна більшість студентів – представниці прекрасної статі. Як, наприклад, Дарія Кирилов. Зараз вона проходить стажування в компанії Schwarzkopf & Henkel і для цього щоранку їде в Дюссельдорф з рідного Оберхаузена. “Студенти можуть залишитися на практику в лабораторіях ВНЗ, але набагато цікавіше” вийти в світ “і подивитися, як працює справжнє підприємство”, – пояснює студентка.

У своїй дипломній роботі Дарія порівнює вплив різних інгредієнтів на шкіру і ступінь їх поглинання. “Після школи я вивчилася на косметолога. Але завжди було цікаво зазирнути за лаштунки, дізнатися, як народжуються креми, чи насправді вони можуть прибрати з обличчя зморшки”, – розповідає вона. Після навчання в Лемго студентка з упевненістю заявляє, що в косметичній індустрії немає нічого неможливого.

Жіноча справа?

“Ще 10-15 років тому співвідношення між юнаками та дівчатами на курсі було приблизно однаковим,- розповідає професор.- Сьогодні ж ми радіємо, якщо до нас приходить хоча б двійко-трійко хлопців”. Особливих вимог, за словами викладача, до абітурієнтів немає. Головна умова – пристойне знання німецької мови та інтерес до природничих наук.

Випускникам цієї спеціальності не доведеться бомбардувати роботодавців резюме і довго очікувати запрошення на співбесіду. Шанси на працевлаштування у новоспечених технологів достатньо високі. Особливо якщо в заліковці – гарні оцінки. Раз на рік професійне об’єднання фахівців у галузі косметики та товарів побутової хімії SEPAWA проводить ярмарок вакансій, де можна зав’язати корисні контакти і вподобати собі якусь посаду.

Низка великих європейських компаній, наприклад, Henkel, Procter & Gamble, L’Oréal, Beiersdorf з готовністю беруть учнів з Лемго до своїх офісів і лабораторій. І не тільки в Німеччині. Розробка нових продуктів, контроль якості, закупівля сировини, технічний маркетинг – не важливо, яку сферу вибере для себе молодий спеціаліст, розуміння технологічних процесів і знання природничих наук завжди знадобиться.

Інша можливість – продовжити навчання в магістратурі. Хімічна і косметична галузь розвивається стрімкими темпами, і її працівникам доводиться постійно підвищувати свою кваліфікацію.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *